Co przemawia przeciwko terapii implantologicznej?

31 maja, 2010

Nie zawsze leczenie implantologiczne jest możliwe. Warunkiem koniecznych do jego przeprowadzenia jest wystarczająca objętość kości szczękowej. Także niektóre choroby mogą wykluczyć terapię implantologiczną. Należy do nich nieleczone paradontitis (zniszczenie aparatu podtrzymującego na skutek stanu zapalnego) i nieleczona albo źle ustabilizowana diabetes mellitus (cukrzyca). Leczenie nie jest możliwe także w określonych chorobach kości, zaburzeniach krzepnięcia krwi oraz gojenia ran, osłabionym systemie immunologicznym, ciężkich chorobach ogólnych, nadużywaniu narkotyków i leków oraz czasami w przypadku pacjentów cierpiących na choroby psychiczne.
Czynnikiem decydującym o powodzeniu leczenia jest także higiena jamy ustnej. Chodzi tu o regularne i gruntowne mycie zębów i implantów.
Poza niektórymi chorobami utrzymaniu implantu zagraża palenie papierosów i zła higiena jamy ustnej.

Nie zawsze leczenie implantologiczne jest możliwe. Warunkiem koniecznych do jego przeprowadzenia jest wystarczająca objętość kości szczęk. Także niektóre choroby mogą wykluczyć terapię implantologiczną. Należy do nich nieleczone paradontitis (zniszczenie aparatu podtrzymującego na skutek stanu zapalnego) i nieleczona albo źle ustabilizowana diabetes mellitus (cukrzyca).

Leczenie nie jest możliwe także w określonych chorobach kości, zaburzeniach krzepnięcia krwi oraz gojenia ran, osłabionym systemie immunologicznym, ciężkich chorobach ogólnych, nadużywaniu narkotyków i leków oraz w przypadku pacjentów cierpiących na niektóre choroby psychiczne.

Przeciwko leczeniu implantologicznemu przemawia też palenie papierosów. U palaczy gorzej niż u osób niepalących goją się implanty i częściej dochodzi do ich obluzowania. Czynnikiem decydującym o powodzeniu leczenia jest także higiena jamy ustnej. Chodzi tu o regularne i gruntowne mycie zębów i implantów.

Ważne.