Jak mam dbać o implanty?

31 maja, 2010

Zdjęcie
Bezpośrednio po odsłonięciu, podczas zabiegów higienizacyjnych miejsce pozabiegowe traktujemy podobnie subtelnie jak po implantacji, też używamy bardzo miękkiej szczoteczki.
Po zainstalowaniu pracy protetycznej na implancie otrzymają Państwo zalecenia jak pielęgnować okolicę implantowaną, przedstawione zostaną środki do higieny jamy ustnej dedykowane miejscom implantowanym. Szczoteczka powinna być wielopęczkowa i miękka, a pasta do zębów powinna zawierać substancje bakteriobójcze. Zalecamy stosowanie irygatora wodnego, który jest jak najbardziej fizjologiczną formą oczyszczania powierzchni zębów i dziąseł z miękkich osadów.
Prosimy dokładnie szczotkować zęby. Profesjonalna higienistka stomatologiczna zaprezentuje Państwu, w jaki sposób za pomocą szczoteczki skutecznie usuwać z zębów bakteryjne osady.
Szczoteczka do zębów nie dociera do przestrzeni międzyzębowych, zagłębień i nisz. Są to miejsca zwiększonej retencji miękkich osadów oraz kamienia, bakterie mają tam idealne warunki do namnażania. W celu usunięcią tych osadów zalecane są we współczesnej profilaktyce stomatologicznej, szczoteczki do przestrzeni międzyzębowych (tzw. Szczoteczka interdentalna) oraz nitki dentystyczne, jak również nitki wodne (tzw. Irygatory). Ze wszystkich tych 3 sposobów najmniej agresywną i najsubtelniejszą dla delikatnej, nowo wytworzonej tkanki dziąsłowej w okół implantu jest woda, która w postaci sprayu wodnego delikatnie wypłukuje osady, jednocześnie masując dziąsła w okół wszczepu. Jednak o wyborze konkretnego instrumentarium do pielęgnacji decyduje lekarz, który zadedykuje dla Państwa potrzeb najefektywniejszą formę pielęgnacji. Ważne jest, aby także przy tymczasowej (prowizorycznej) protezie zębowej dokładnie czyścić wszystkie części implantu. Dla ruchomej protezy zębowej dedykowane są twardsze szczoteczki do protez.
Zdjęcie
Specjalna szeroka nitka dentystyczna umożliwia delikatne, ale zarazem dokładne wyczyszczenie przestrzeni międzyzębowych oraz powierzchni dookoła implantu.
Uwaga. Ważne jest codzienne usuwanie nalotu z zębów, koron, protez, powierzchni implantów oraz przestrzeni międzyzębowych. Po zagojeniu prosimy używać szczoteczki i pasty do zębów, szczoteczek do przestrzeni międzyzębowych, nitki dentystycznej oraz irygatorów.

zestawWażne jest, aby wszelkie osady były codziennie całkowicie usuwane. Oprócz dokładnego mycia zębów dwa razy dziennie, powinni Państwo przynajmniej raz dziennie gruntownie wyczyścić wszystkie powierzchnie implantów oraz przestrzenie międzyzębowe. Przy czym sposób czyszczenia implantów zmienia się w trakcie leczenia o czym poinformuje Państwa dentysta.

Bezpośrednio po wszczepieniu implantu rana często jest dosyć wrażliwa, co uniemożliwia używanie szczoteczki do zębów. Dzięki zastosowaniu specjalnych płynów do płukania jamy ustnej (Eludril, Curasept) lub specjalnych antybakteryjnych żeli (Elugel, Solcoseryl Dental Pasta), zapobiegną Państwo zagnieżdżeniu się zbyt dużej ilości bakterii. Po zabiegu przekazana zostanie Państwu specjalna szczoteczka do zębów, bardzo miękka i delikatna mająca na celu ochronę wrażliwej tkanki pozabiegowej. Zdjęcie1-14 dni po wszczepieniu implantu można używać specjalnej, bardzo miękkiej szczoteczki do zębów.

Bezpośrednio po odsłonięciu, podczas zabiegów higienizacyjnych miejsce pozabiegowe traktujemy podobnie subtelnie jak po implantacji, też używamy bardzo miękkiej szczoteczki.
Po zainstalowaniu pracy protetycznej na implancie otrzymają Państwo zalecenia jak pielęgnować okolicę implantowaną, przedstawione zostaną środki do higieny jamy ustnej dedykowane miejscom implantowanym. Szczoteczka powinna być wielopęczkowa i miękka, a pasta do zębów powinna zawierać substancje bakteriobójcze. Zalecamy stosowanie irygatora wodnego, który jest jak najbardziej fizjologiczną formą oczyszczania powierzchni zębów i dziąseł z miękkich osadów.

Ważne.