Jakie zabiegi wstępne są konieczne przed rozpoczęciem terapii implantologicznej?

31 maja, 2010

Warunkiem udanego leczenia implantologicznego jest dobra higiena jamy ustnej. Państwa dentysta lub profesjonalna higienistka stomatologiczna pokaże, jak mogą Państwo poprawić higienę jamy ustnej. Ewentualne stany zapalne, np. gingivitis (zapalenie dziąseł) lub paradontitis muszą być wyleczone przez dentystę przed wszczepieniem implantu. Leczenie zachowawcze zębów powinno być zakończone. Chorzy na cukrzycę muszą być leczeni i dobrze ustabilizowani diabetologicznie.
Zdjęcie
Państwa dentysta lub profesjonalna higienistka stomatologiczna udziela Państwu porad, jak zoptymalizować higienę jamy ustnej.
Jeżeli zdecydują się Państwo rzucić teraz palenie, to znacząco przyczynią się do powodzenia leczenia.
Niewystarczająca objętość kości wymaga niekiedy wstępnego leczenia, w trakcie którego kość zostanie odbudowana („powiększona”).
Przed terapią implantologiczną należy zoptymalizować higienę jamy ustnej oraz rzucić palenie papierosów. Gingivitis i parodontitis jak również cukrzyca muszą być wyleczone przed wszczepieniem implantu.

higiena1Warunkiem udanego leczenia implantologicznego jest dobra higiena jamy ustnej. Profesjonalna higienistka stomatologiczna pokaże, jak mogą Państwo poprawić higienę jamy ustnej.

Wszystkie stany zapalne, np. gingivitis (zapalenie dziąseł) lub paradontitis zostaną wyleczone przez dentystę przed wszczepieniem implantu. Leczenie zachowawcze zębów powinno być zakończone. Chorzy na cukrzycę muszą być leczeni i dobrze ustabilizowani diabetologicznie.

W trakcie zabiegu gdy objętość kości jest niewystarczająca zostanie przeprowadzony dodatkowy zabieg odbudowy objętości kości tzw. GBR (Guided Bone Regeneration).