Po czym rozpoznam zapalenie błony śluzowej (mukositis) i zapalenie tkanek wokół implantu (periimplantitis)?

31 maja, 2010

Uwaga: Mukositis i periimplantitis mogą rozwijać się bez wyraźnych oznak. Dlatego bardzo ważne są regularne wizyty kontrolne u dentysty.
Mukositis i periimplantitis przebiegają bezboleśnie, co skutkuje tym, że pacjenci często ich nie zauważają. Sygnałem alarmowym jest zwiększona skłonność dziąseł do krwawienia, co nie zawsze jest zauważalne. Najczęściej można ją stwierdzić podczas mycia zębów, gdy podczas płukania lub w trakcie mycia szczoteczką do przestrzeni międzyzębowych czy użyciu nitki dentystycznej widoczna jest krew.
Zdjęcie
Mukositis i periimplantitis są ciężko rozpoznawalne. Stan zapalny dziąseł powoduje ich zaczerwienienie, opuchnięcie i lekko krwawią przy dotyku.
W fazie gojenia jest to zupełnie normalne. Dzięki dobrej higienie jamy ustnej, także pomimo krwawienia, przyczyniają się Państwo do tego, że tkanka szybko się „uspokaja”/goi.
Jeżeli mają Państwo implanty od dłuższego czasu i zauważą skłonność do krwawienia, może wskazywać to na mukositis lub periimplantitis.
Dalszymi objawami stanu zapalnego oprócz wyżej wymienionej skłonności do krwawienia jest obrzmienie błony śluzowej, przykry zapach z ust lub zły posmak w ustach. Wizyta u dentysty jest nieodzowna także wtedy, gdy zauważą Państwo poluzowanie korony, protezy lub implantu.
Zdjęcie
Prosimy regularnie umawiać się na wizyty kontrolne u swojego dentysty.
Regularne wizyty kontrolne w gabinecie dentystycznym oraz profesjonalne czyszczenie zębów i implantów pomagają wcześnie rozpoznać i zapobiegać periimplantitis. Dlatego prosimy przestrzegać terminów wizyt kontrolnych (recall) oraz odwiedzać dentystę, gdy zauważą Państwo objawy stanu zapalnego.
Mukositis i periimplantitis są dla Państwa prawie w ogóle niezauważalne. Dlatego bardzo istotne są regularne wizyty kontrolne u dentysty oraz kontrola radiologiczna. Przy podejrzeniu stanu zapalnego prosimy możliwie jak najszybciej zgłosić się na wizytę kontrolną w gabinecie stomatologicznym.

Ważne.

Mukositis i periimplantitis przebiegają bezboleśnie, co skutkuje tym, że pacjenci często ich nie zauważają. Sygnałem alarmowym jest zwiększona skłonność dziąseł do krwawienia, co nie zawsze jest zauważalne. Najczęściej można ją stwierdzić podczas mycia zębów, gdy podczas płukania lub w trakcie mycia szczoteczką do przestrzeni międzyzębowych czy użyciu nitki dentystycznej widoczna jest krew.