Skaner wewnątrzustny – cyfrowa diagnostyka uśmiechu

31 października, 2017

Skaner wewnątrzustny – cyfrowa diagnostyka uśmiechu

itero-3-

Finalizujemy zakup skanera wewnątrzustnego, który pozwoli na wyeliminowanie masy wyciskowej. Teraz już tylko za pomocą małej kamery będziemy mogli odzwierciedlić obraz jamy ustnej pacjenta w formie cyfrowej — mówi dr Magdalena Żywicka M.Sc., kierownik medyczny placówki Stomatologia Bez Bólu.

To jest czas ogromnego rozwoju medycyny, jak również i innych dziedzin. Rozwój pozwala na wykorzystywanie coraz nowszych, więcej udoskonalonych urządzeń. Dzięki nowym urządzeniom np. skanera wewnątrzustnego pacjent otrzymuje komfort i większe bezpieczeństwo, lekarzowi – bezbłędne rezultaty pracy natychmiast. Wykorzystanie skanera pozwala pacjentowi uniknąć nieprzyjemnego zabiegu, mianowicie stosowanie masy i dużych łyżek wyciskowych, co czasami wywołuje to odruch wymiotny. Procedura jest niezbędna w celu przygotowania uzupełnienia protetycznego, np. licówki, korony porcelanowej czy też zaplanowanie leczenie ortodontycznego.

Skaner precyzyjnie odczytuje warunki w jamie ustnej pacjenta, tworząc trójwymiarowy obraz uzębienia na monitorze. Zastosowanie wycisku komputerowego przyspiesza proces leczenia. Laboratorium otrzymuje obraz bezpośrednio po jego wykonaniu. Wysoka dokładność skanera pozwala uzyskać lepsze wyniki kliniczne i zwiększyć trwałość uzupełnień. Korony, mosty, licówki są szczelnie dopasowane do powierzchni zębów, przez co zmniejsza się ryzyko rozwoju bakterii powodujących próchnicę wtórnąchoroby przyzębia.

Cyfryzacja w stomatologii jest już faktem i nie ma drogi odwrotnej, począwszy od projektowania uśmiechu, a skończywszy na wielkich rekonstrukcjach protetycznych. Stomatologia Bez Bólu rozumiejąc ten sposób rozwoju w stomatologii, chcę zapewnić swoim pacjentom najwyższe standardy leczenie.