Czy rzeczywiście prawdziwe jest stwierdzenie: „Recepcja kluczem do sukcesu gabinetu stomatologicznego”?
– Recepcja to pierwszy kontakt pacjenta z gabinetem.
Pacjent, który odniósł pozytywne wrażenie w rozmowie z rejestratorką automatycznie buduje w swoim umyśle pozytywne wyobrażenie na temat całego zespołu, który ona reprezentuje. Znaczenie tego faktu jest takie, że pacjent w trakcie bezpośredniego kontaktu z lekarzem, higienistką czy asystentką w przychodni będzie w naturalny sposób wyłapywał te aspekty ich zachowań, które potwierdzają jego wyobrażenie na ich temat zbudowane przez rejestratorkę.
W Stomatologii Bez Bólu pracują trzy recepcjonistki: Paulina, Ula i Wiktoria. To właśnie je uśmiechających się widzicie wchodząc do naszej placówki stomatologicznej. Ich praca się zaczyna o 7:45 do godziny 15:00 – wtedy się kończy pierwsza zmiana i zaczyna się druga aż do końca, do godziny 22:00.
„Głównym naszym zadaniem jest przyjęcie i rejestracja pacjenta do poszczególnych lekarzy.” – mówi recepcjonistka Paulina. „Również bardzo istotną rzeczą dla nas jest rozumienie potrzeby pacjenta, aby móc go skierować do właściwego lekarza.” – podkreśla.
Recepcja ma za zadanie nie tylko sprawić, aby pacjent czuł się w naszej placówce Stomatologia Bez Bólu jak w domu, ale też nadać mu właściwą informację dotyczącą procesu jego leczenia.
– Recepcja w czasie pandemii.
Warunki przyjęcia pacjentów bardzo się zmieniły, poprzez kwarantannę uległ zmianie poziom bezpieczeństwa w naszej placówce. Z tego względu, że rejestratorka jest opiekunem pacjenta albo inaczej „przewodnikiem” to właśnie ona przed wejściem do placówki określa zadanie, które musi wykonać pacjent. „Zaczynamy od tego, że otwieramy drzwi pacjentowi, są one zamknięte, aby tylko osoba zarejestrowana mogła wejść do kliniki. Po czym prosimy pacjenta o dezynfekcje rąk, zaopatrujemy w rękawice, mierzymy temperaturę i prosimy o wypełnianie formularza informującego o warunkach przyjęcia u nas w czasie pandemii. Po spełnieniu tych wszystkich czynności przekazujemy pacjenta do lekarza. Po zabiegu stomatologicznym, jak pacjent wyjdzie z gabinetu, to trafia do nas ponownie wraz ze zaleceniami od lekarza, umawiamy kolejną wizytę i rozliczamy pacjenta.” – mówi o tym recepcjonistka Paulina.
1 czerwca obchodziliście „Międzynarodowy Dzień Dziecka”, widać, że placówka do tego była przygotowana, są balony, różne zabawki dla dzieci, poczęstunki. Czy tego dnia dzieci było dużo, czy jak zawsze? „Dzieci mamy zawsze dużo! Wraz z rodzicami lub opiekunami dzieci przychodzą do naszej placówki, my ich przyjmujemy, a dalej kierujemy do lekarzy. Doktor Anna Łosińska-Binek i doktor Natalia Kalisz mają ogromne doświadczenie pracy z dziećmi. Po wyjściu z gabinetu dzieci zawsze dostają jakieś drobne upominki i prezenty. Właściwe każde święto staramy się zaakcentować w jakiś szczególny sposób.” – mówi recepcjonistka.
Może na pierwszy rzut oka jest to zwykła praca… pacjenci, recepcja, lekarzy… Ale jest to coś, co wszytko łączy i jest to – uśmiech! Uśmiech recepcjonistek, lekarzy, załogi i głownie Wasz uśmiech, drodzy nasi pacjenci! Jak byś my nie różnili, uśmiech nas wszystkich łączy i aby ten uśmiech mieć piękny, zapraszamy do placówki Stomatologia Bez Bólu w Jeleniej Górze.