Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/users/stomatologiabezbolu/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36
Dermatochirurgia Klasyczna I Laserowa - Stomatologia Bez Bólu

Dermatochirurgia klasyczna i laserowa

21 marca, 2012

chirurgia laserowa i estetycznaDermatochirurgia, czyli usuwanie zmian skórnych w granicach tkanek zdrowych za pomocą skalpela, elektroagulacji oraz lasera Waterlase

Wskazania do zabiegu:

kaszaki, włókniaki, tłuszczaki, kępki żółte (żółtaki), brodawki wirusowe (zwykłe, płaskie, stóp), brodawki łojokotowe, blizny przerosłe (keloidy), znamiona barwnikowe (tzw. „pieprzyki”), zmiany przednowotworowe i nowotworowe skóry

Konsultacja lekarska:

Zmiana skórna przed usunięciem badana jest mikroskopowo (wzrokowo), palpacyjnie a w razie konieczności dermatoskopowo. Większość usuniętych zmian wysyłamy do badania histopatologicznego.

Dermatoskopia:

Jest to badanie skóry specjalnym urządzeniem, które dzięki znacznemu powiększeniu umożliwia niezwykle wyraźną ocenę struktury wewnętrznej znamienia, guzka czy plamy na skórze.

Informacje istotne przed wykonaniem badania:

1. Wywiad rodzinny (wystepowanie nowotworów skóry w rodzinie)
  2. Dotychczasowy przebieg choroby (czas pojawienia się zmiany, szybkość powiększania się, zmiana koloru, kształtu, wystąpienie dolegliwości bólowych, świądu, owrzodzenia, strupka)
  3. Historia leczenia (preparaty zewnętrzne, leczenie zabiegowe – np. wyciskanie mechaniczne, wymrażanie)