Dlaczego bez bólu?

1 kwietnia, 2010

Dlatego, że zawsze jesteśmy do Państwa dyspozycji, w każdy dzień powszedni od godziny 8.00 do 22.00 oraz w soboty od 9.00 do 19.00, by ulżyć w przypadku silnych dolegliwości bólowych, w nagłych stanach jak: złamanie zęba, wybicie zęba, złamanie protezy, czy nawet złamanie kości. Jesteśmy niemal zawsze by usunąć ból – Dlatego bez bólu!

Współczesna anestezjologia pozwala na całkowite zniesienie bólu w 90 – 99% przypadków. Obecnie zaleca się stosowanie znieczulenia do wszystkich bolesnych zabiegów stomatologicznych. Stres towarzyszący wizytom w gabinetach stomatologicznych, sprawia że wiele osób wymaga psychologiczno – farmakologicznego przygotowania do zabiegu. Takie postępowanie nazywane jest premedykacją. W naszej klinice rutynowo stosujemy premedykacje z zastosowaniem leku Dormicum, który działa relaksująco, nieznacznie usypiająco, a przede wszystkim uspokajająco na pacjenta co ma zastosowanie w przypadku dużych zabiegów chirurgicznych oraz u osób z dużym lękiem. Często tylko właściwie przeprowadzona rozmowa wystarcza do rozładowania emocji pacjenta.

W zależności od metody aplikacji środka znieczulającego w obrębie jamy ustnej, wyróżnia się znieczulenie:

• powierzchniowe
  • nasiękowe
  • śródwięzadłowe
  • przewodowe

Każdą aplikację środka znieczulającego poprzedza znieczulenie powierzchniowe z użyciem żelu znieczulającego o wysokich walorach smakowych (wiśniowy, poziomkowy, bananowy, coca-cola) tak by zmniejszyć odczuwanie ukłucia wywołanego igłą.

Dlaczego bez bólu?Znieczulenie śródwięzadłowe polega na wstrzyknięciu płynu znieczulającego do szpary ozębnej. Ten rodzaj znieczulenia wykonuje się przy pomocy specjalnych strzykawek ciśnieniowych (Paroject, Citoject, Ligmaject). Znieczulenie śródwięzadłowe stosowane jest przede wszystkim w stomatologii zachowawczej i skutecznie znosi czucie w obrębie jednego zęba, który jest przedmiotem działań dentysty. Jego zaletami są: mała dawka środka znieczulającego, szybka indukcja znieczulenia oraz wyłączenie czucia tylko jednego zęba. Niedostateczna higiena, stany zapalne przyzębia oraz młody wiek pacjenta stanowią przeciwwskazania do wykonania takiego znieczulenia.

Dlaczego bez bólu?Strzykawki bezigłowe Syrijet. Zasada działania takiej strzykawki polega na wyrzuceniu pod wysokim ciśnieniem (150 kg/cm 2 ) wąskiego strumienia roztworu znieczulającego. Mimo, iż podczas znieczulania nie jest wykorzystywana igła, moment podania leku bywa nieprzyjemny dla pacjenta.

The Wand jest metodą stosowaną w naszej klinice w celu podawania znieczulenia urządzeniem sterowanym mikroprocesorem. Jeszcze do niedawna taki pomysł wzbudziłby duże zdziwienie. Dzisiaj to już Dlaczego bez bólu?fakt. Od kilku lat dostępny jest na rynku komputerowy system do wykonywania znieczuleń miejscowych o nazwie „The Wand” (różdżka). Urządzenie umożliwia wykonywanie wszystkich rodzajów znieczuleń miejscowych i przewodowych w stomatologii. Jego zaletą jest bezbolesna aplikacja środka znieczulającego. Znieczulaniu tkanek w konwencjonalny sposób towarzyszy nieprzyjemne uczucie rozpierania tkanek przez roztwór znieczulający. System The Wand pozwala na wyeliminowanie tego zjawiska poprzez kontrolowanie wstrzykiwania znieczulenia przez mikroprocesor.

Przyczyny paradontozy i próchnicy