Jak uniknąć stresu na wakacjach?

20 lipca, 2021

Przygotowaliśmy dla Was kilka rad, które pozwolą wam cieszyć się urlopem bez dyskomfortu związanego z bólem zęba

Bilety kupione, czas na pakowanie.

W naszym bagażu oprócz kremów z UV chroniących naszą skórę przed słońcem nie może, oczywiście zabraknąć szczoteczki, pasty i nici.  Warto zaopatrzyć się w małe podróżne formaty, które łatwo zmieszczą się nawet w bagażu podręcznym i mogą przynieść ulgę już na pierwszym etapie naszych wojaży. Oprócz higieny należy przygotować się na sytuację ekstremalne, zalecamy umieszczenie w apteczce roztworu antyseptycznego. Pierwsza dostępna opcja to lek w aerozolu, bardzo wygodny w użyciu podczas podróży, druga to plastry przeciwzapalne do dziąseł. Tak przygotowani spieszymy się na lotnisko.

Czy wiecie, że na wakacjach nasze zęby narażone są na zmiany ciśnień np. podczas lotu samolotem, nurkowania czy na wspinaczce górskiej? Takie aktywne spędzanie czasu może być powodem nagłego bólu, który powodują pęcherzyki powietrza znajdujące się w kanalikach zębinowych, ale także:

– próchnica

– stan zapalny

– nieszczelna plomba

– zapalenie zatok około-zębowych

Kolejny ważny punkt: nie powinieneś wyruszać w daleką podróż tuż po ekstrakcji zęba, protetyce lub implantacji. Upewnij się, że komplikacje minęły, a rana zagoiła się pomyślnie.
Dlatego przed planowanym urlopem koniecznie umów rodzinę na wizytę kontrolną. Nie warto czekać do ostatniej chwili, bo w sytuacji, gdy leczenie będzie wymagało paru wizyt, które nie będą mogły odbyć się ze względu na Twój wyjazd, istnieje ryzyko, że ząb mimo wszelkich starań stomatologa, zaboli w najmniej oczekiwanym momencie. A tego na urlopie nie chcemy. Szczególnie ważne jest to w przypadku dalekich wyjazdów do miejsc, gdzie pomoc stomatologiczna może być niedostępna lub bardzo droga.

Nasza recepcja czeka na telefony pod numerami: +48 508 616 688