Jak miód wpływa na nasze zęby?

28 stycznia, 2022

Jak miód wpływa na nasze zęby?

unnamedWpływ miodu na zęby może być zarówno korzystny, jak i niestety szkodliwy. Zapraszamy do przeczytania artykułu, który został przygotowany przez naszych, doświadczonych stomatologów pracujących w Stomatologii Bez Bólu.

Korzystne cechy:

Miód jest bogaty w przydatne dla zdrowia substancje. Zawiera dużą ilość wapnia, który odpowiada za budowanie tkanki kostnej, fosfor oraz fluor, które pełni rolę głównego obrońcy naszych zębów przed próchnicą. W miodzie znajdziemy niezbędne dla zębów witaminy: A, C, D, a także witaminy z grupy B i C.

Wosk pszczeli (zawarty w miodzie) ma właściwości  antybakteryjne.

Czyści zęby i dezynfekuje jamę ustną, skutecznie leczy także zapalenie błony śluzowej. Propolis natomiast stosowany  jest w leczeniu chorób przyzębia, próchnicy zębów i chorób dziąseł, a według naukowców zmniejsza ilość enzymów, które pomagają bakteriom przyczepiać się do powierzchni naszych zębów. W propolisie znaleziono około stu związków chroniących zęby.

W celu zapobiegania chorobom wystarczy spożywać 2 łyżeczki miodu dziennie.

Szkodliwe cechy:

Oprócz korzyści naturalny miód niesie ze sobą również ryzyko dla zębów. W swoim składzie zawiera glukozę, fruktozę i sacharozę, które tworzą w ustach słodkie środowisko – idealne dla rozwoju bakterii. Jeśli odczuwasz ból za każdym razem, gdy jesz słodycze, miód raczej nie będzie wyjątkiem.

Jak chronić zęby przed negatywnymi skutkami miodu?

1. myć zęby dwa razy dziennie;

2. płukać usta ciepłą wodą za każdym razem, gdy spożywamy naturalny produkt;

3. pić tyle wody w ciągu dnia, aby ślina stale spływała po powierzchni szkliwa;

4. zmieniać szczoteczkę co 3 miesiące, w przeciwnym razie na włosach będą gromadzić się bakterie, obniżając wartość codziennego szczotkowania.

Jeśli potrzebujesz  konsultacji stomatologicznej — zapraszamy do naszej placówki, która znajduje się w Jeleniej Górze, kontakt telefoniczny:

75 642 45 58 Nasza recepcja odpowie na wszystkie Państwa pytania.